SSUK Kung Bore

SSUK - Svenska Spets & Urhundsklubben håller varje år en utställning som kallas Kung Bore. Den går av stapeln i Eskilstuna så i år bestämde jag att vi skulle delta. Tyvärr så valde Ayala att gå och bli skendräktig några veckor innan så det var på vippen att jag struntade i att åka, men har man betalat redan så käns det dumt att stanna hemma. 
 
Planen var att Max skulle med och även hans mormor så jag fick lite hjälp när jag var i ringen.
Tyvärr så gick hon och fick ryggskott dagen innan så där står jag i valet och kvalet om jag ska åka själv med Max och Ayala, och så fick det bli.
 
Dagen blev riktigt trevlig, jag fick hjälp av alla trevliga Basenjimänniskor med Max och Ayala skötte sig över förväntan. Hon rörde sig som en dröm i ringen och slutade på en tredje plats med "Excellent", bland tikarna i öppna klassen och fick riktigt fin kritik.
 
"Feminint uttryck. Bra nosparti och bett. Korrekta öron. Bra kropp.
God resning. Bra frambensvinklar. God steglängd. Bra proportioner."
 

Så jag var mer än nöjd. Men ännu roligare var att Ayalas son Rakkas "Yulara Tamarac", gick och blev inte bara BIR-valp utan slog till stort och blev Best In Show bland alla valpar! Inte dåligt, men så har han blivigt riktigt snygg, och en sån utstrålning! Men det hade han redan som valp :)
 
Yularorna hade allt som allt en riktigt fin dag med många placeringar, bland annat Bästa Avelsgrupp Basenji och BIS-2 avelsgrupp i finalen. Sen får vi inte glömma Yulara Quercus "Charlie" som fick sitt sista cert och blev Champion! Grattis Susann, Pär och Yulara!
 
Max skötte sig jätte bra, även om han gärna ville springa fram till alla söta hundar han såg :)
 
En gullig svans :)
 
Puss på dig!
Max får en nospuss av Kemizo
 
Spännande att vara på utställning med mamma och Ayala
 
Kaffe till mig?
 
Max demonstrerar olika kommandon... "buga"
 
"sitt"
 
"ligg" :)
 
Härliga rörelser från finaste Ayala!
 
Fullt fokus :)
 
Lillkillen har blivigt stor! Och inte är han lurvig längre ;)
 
BIR-valp...
 
..och slutligen BIS-valp!!!
 
Är man så duktig så förtjänar man massa gos!
Mocca, Max och Rakkas
 
Snygga killen
Yulara Tamarac 6 månader

Kommentarer
Postat av: Therese

Sötare unge än Max får man ju leta efter! :D

2013-02-25 @ 21:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0