Tiden går...

... och jag har svårt att hitta tid till att sätta mig void datorn längre stunder för att uppdatera exempelvis bloggen.

Men här kommer ännu en re-cap av vad som hänt sen sist...



- Labans öga är mycket bättre, senast i torsdag så var dom på återbesök och hans sår är nu helt borta. Dock måste han medecineras ett tag till. Men SNART är han redo att ge sig ut på tävlingsbanorna igen :)


- Ayala har besökt två utställningar. Först Kolsva på mors dag. Mamma förljde med som sällskap och vi träffade Monica och hennes vovvar som kommit för att heja på oss :)

Hon kom på en andra plats med utlåtandet:

Trevlig mentalitet. Söt feminin tikvalp, vackert uttrycksfullt huvud med mörka vackra ögon. Välburna öron, vacker hals, välplacerad skuldra. Något rak överarm, stark rygg, något öppen kringla på svansen. Knappa vinklar bak. Rör sig sunt, blank tät fin päls. Välvisad"

Sen var det dags för utställning i Bro-Håbo, där tävlade hon mot brorsan Chester och blev också slagen med en hårsmån. Domaren tyckte det var mycket svårt att välja vinnare och att det syntes att dom var syskon. Båda fick jätte fin kritik, så här löd Ayalas:

Mentalitet: Utmärkt! Feminin tik, välutvecklad för åldern. Utmärkta öron, bra pigment, bra hals och skulderläge. Rak stark rygg. Öppen framvinkel, bra bak. Vacker underlinje. Bra benstomme, mellanhänder och tassar. Rör sig med härliga rastypiska rörelser. Bra svans."

I slutändan så blev Ayala iaf bästa tikvalp och Chester blev Bäst i Ras. Han gick sen vidare och imponerade på domarna och slutade på en andraplats i valparnas Best in Show final! Grattis Chester :)
Med på utställningen var även Ayalas kompis Jazz som visade upp sig mycket snyggt och som blev BIR, tyvärr ingen placering i finalen.


- Jag, Ayala och Sune kom äntligen iväg till Stockholm för att delta i en Basenji promenad. Först träffade vi Nico vid slussen och hon och jag gick på nya fotomuseet "Fotografiska", många fina bilder såg vi och sen åkte vi ut och tog en fin prommenad med hundarna i Nacka. Han till och med träffa Dimitri och äta lite innan jag var tvungen att åka till träffen.

På promenaden var vi 10 basenjis (om jag minns rätt) och en Pincher + Sune. Vi gick i ett underbart vackert skogsområde med "berg" och små sjöar med näckrosor. Vi klättrade högst upp och satt där och fikade innan vi gick tillbaka. En underbart trevlig kväll och det var roligt att få träffa Mias hundar som jag tidigare bara sett på kort.


- Köksrenoveringen går sakta framåt. Nu är golvet borta i köket och syrrans karl Peter har varit här och hjälpt oss dra om vattnet. Nu väntar vi bara på att han ska hinna hit och hjälpa oss byta två avlopps rör innan vi kan lägga igen golvet igen. Så tills dess fryser vi då det är helt öppet utåt i köket just nu *burr*


Har hänt mycket annat också men jag nöjer mig där så får ni se lite bilder istället...

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mamma Kassi och uppfödarmatte är jättestolta över de små & tänk att de hunnit bli 6 månader!

2010-06-14 @ 21:23:15
URL: http://www.missamazings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0