Hopplöst!

Jag erkänner! Jag är HOPPLÖS på att vara online och hålla mina sidor uppdaterade.
Pinsamt, irriterande men sant.

Suck, jag vill ju verkligen hålla kontakt med alla men det går liksom inte så bra. Inte blir det bättre av att min dator bara strular så att jag verkligen drar mig för att sätta mig där.

Det var ju ett bra tag sen jag skrev sist så jag kan misstänka att det har hänt lite sen dess.

En kort re-cap:



Min modiga syster Sofie blev årets Mama-Hjälte!!!



Vi har höst-fixat i trädgården, planterat lökar, grävt upp rabatter mm.

 



Feie har börjat på Rehab-simmning på Strömsholm då hon har ont i rygg och leder.

Det är väl Feie som är vår största funderare just nu. Vi vet inte riktigt hur v ska göra. Vi var hos veterinären för ca 4 veckor sen och röntgade och då visade de sig att hon har, förutom pålagringar på armbågarna, benbryggor i ryggen, sk Spondylos, som är broskbildningar mellan två kotor i ryggraden.
Det är därför hon har varit så stel på sistonde så nu måste hon gå på stark Glucosamin, antiinflammatorist samt specialfoder. Måste jag tillägga att vår älskling är lite dyr i drift just nu :)

Vi går även och simmar en gång i veckan för att bygga muskler och förebygga skador och smärta.
Men i grund och botten så är det ingenting som kan bli bättre. Hon kan få mindre ont med medeciner och träning men problemet finns fortfarande kvar. Så nu måste vi ta ställning till hur mycket det här kommer att påverka hennes liv, hur mycket vi måste ta "bort" för att förhindra att hon bryter upp "bryggorna" och helt enkelt se hur mycket hon får ut av livet!

För vi har sagt att om hon blir begränsad till enbart små korta promenader och inget bus, lek etc, då är det mer rätt mot henne att låta henne somna in medans hon fortfarande mår rätt bra.
Men det är ett tufft beslut att ta...

Vi har även börjat kika på alternativ till en rottis för även om vi älskar rasen så går det inte att komma ifrån att det är svårt att hitta folk som kan hjälpa oss när vi behöver hundvakt etc, en mindre hunds skulle vara lättare.

Än så länge så ligger dessa rasert på listan:

- Basenji
- Staffordshire Bullterrier
- Amerikansk Bullterrier
- Tollare
- Bullterrier
- Australian Cattledog/Australian Kelpie

Har någon något annat förslag?

Vi vill ha en hund som är pigg och alert, som tycker om att aktiveras, gärna agility, men samtidigt trivs med att ta det lugnt i hemmet. Gärna mellanstorlek och inte för mycket hår :)

Let me know om ni har något förslag eller kan rekomendera nån av dom jag nämnt.

/T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0