Utflykt till Svanå

På fredagen så bestämde jag och Mocca träff i Svanå, det var längesedan vi sågs och Ayala behövde komma ut och få springa av sig i skogen.
 
Svanå ligger norr om Västerås och Skultuna och promenaden går till stor del på spångar längst med en fors i skogen, det är fantastiskt vackert och tidvis så tror man sig ha hamnat uppe i fjällen!
 
Vi stannade som vanligt vid vindskyddet för att fika, hundarna sprang lösa och Ayala försvann. Hon kom inte tillbaka fören vi skulle röra oss tillbaka. Då kom hon lunkande och såg helt förstörd ut!
Konstigt tänkte vi, kanske har hon blivigt skrämd av något, hon ville inte ha godis och verkade väldigt "låg".
Vi gick tillbaka till bilarna och åkte hem. Väl hemma så blev hon inte bättre och jag började befara ormbett men trots att jag tittade igenom hela hunden så hittade jag inget ömmande eller något svullet.
 
Ringde strömsholm som sa åt oss att avvakta, ormbett syns alltid i form av svullnad och smärta. Men hon ville fortfarande inte äta, var jätte slö och jag fortsatte vara orolig.
Kl 20 kom mannen hem och då ser jag plötsligt att hon är svullen på ena sidan av nosen!
 
SKIT! Då var det ormbett ändå, ringewr Strömsholm och åker in. Men väl där kollar en djurskötare på nosen, hittar inga bitmärken och hon tycker att svullnaden är på tok för liten för att det ska vara ett ormbett. Säger att vi får träffa veterinär om vi vill men hon tycker att vi kan åka hem igen och bara hålla koll så hon inte blir sämre.
Sagt och gjort, vi åker hem. Hon blir piggare, äter och nu är hon som vanligt igen.
 
Jag får nog aldrig veta vad som hände där ute i skogen för något var det ju. Är bara glad att hon mår bra igen!
 
 
På väg ut i skogen
 
Hundarna springer lyckligt fria
 
Plötsligt så var vi på svenska fjället!
 
Ayala mumsar gräs med fin utsikt över vattnet
 
 
 
Fikapaus
 
Yaya vill också ha fika ;)
 
Yaya och Noni ser hoppfulla ut
 
Mamma hittade en padda, den var äcklig tyckte Max
 
Men visst är "han" vacker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0