Tur till Dalarnas Lustgård

I helgen så har jag, Max, hans mormor och Ayala varit och hälsat på mina farföräldrar i Dala-Floda.
Vi började med att bila upp på fredagen, då blev det flera fina stopp längst med vägen. Vädret var underbart och när vi kom fram så avslutade vi med en promenad med hund och vagnen i byn med farmor.

På lördagen var det inte riktigt lika varmt men ändå skönt, vi gick en sväng och hälsade på min kusin och hennes fina familj. Ayala fick springa lös på deras tomt och SPRANG  det gjorde hon! Som en liten tok-fika for hon fram och busade som om hon inte fått göra det på år och dar. Det var så roligt att se :)

Sedan vandrade vi tillbaka och tog bilen ut till farmor och farfars sommarställe i Sandviken. Det är precis lika vackert som man minns det och både jag och mamma tog oss ett dopp medan Max sov i vagnen. Ayala fick ett påtvingat bad som INTE uppskattades.


Söndagen så gick vi upp tidigt och styrde kosan mot brukshundsklubben där det var dags för agilitytävlingar för mig och Ayala. Vi möttes upp av min kusin Christin och hennes man Lars samt barnen Brita och Jon.
Jag fick mycket hjälp av dom med Ayala mellan loppen och det tackar jag för.

Det började med ett agilitylopp som vi tyvärr diskade oss i , som vanligt :P, och hon var lite ofokuserad och slarvig här och där. Bland annat så stannade hon i säcken som hon aldrig gör och när hon väl hade sprungit igenom den så var det tydligen något som luktade gott där så hon pausade en stund där med.
Det hade dock inte spelat någon roll eftersom hon redan sen innan var diskad för att ha sprungit in på planen! *pinsamt* Då skämdes matte något :P

Hopploppet gick destå bättre! Nu var hon superfokuserad, följde mig jätte bra och hade bra driv i hela loppet. Vi fick en miss i slalomet och hon sprang förbi ett hinder så vi fick 10 hinderfel + 10,32 tidsfel pga dom. Men jag var SÅ glad när vi kom i mål för det var vårat första lopp som vi inte diskade oss i plus att hon gick så fint!!
Är SÅ stolt över min tjej!
Sedan fick Brita prova på lite agility med Ayala, hon var en naturbegåvning och Ayala skötte sig exemplariskt, hoppas hon hittar en hund att köra med själv nu :)

Avslutade dagen med att bjuda farmor och farfar på Thaimat som tack för gästfriheten, Ayala var så trött att hon inte ens orkade tigga :P

Farden hem gick snabbt, det regnade hela vägen så inga stopp och Max var lika trött som Ayala så han sov hela vägen hem! Nu är det skönt att vara hemma hos sin fina man igen, vi saknar vår man/pappa/husse när vi är borta!
 
Nu blir det bild kavalkad!
 
Första stoppet vid Rasta-Hyttan, utsikt över sjön och lite glass på det :)
 
Nästa stopp kom vid Malingarna, vi drack kaffe, åt fruktsallad och Max och Ayala lekte med kottar
 
 
 
Mums med fruktsallad
 
Buse :)
 
 
 
Framme! Så här vackert bor min farmor och farfar
 
I Dala-Floda är det inte bara barnen man är rädd om :)
 
Max och mormor leker med såpbubblor i trädgården
Max och mormor slappar lite hos Christin & Lars, någon ser lite trött ut ;)
 
En vacker tupp!
 
Den vackra stugan i Sandviken, ligger precis vid vattnet
 
Max njuter av utsikten över vattnet
 
 
Även Ayala uppskattar naturen :)
 
 
Här badade vi
 
Ayala måste torka sig efter att hennes onda matte lurat/dragit ut henne i vattnet!
 
 
Nöjd vovve njuter på stranden
 
En gullig svans :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Märks att du är proffs-fotograf,väldigt fina bilder.

2013-06-11 @ 11:50:58
Postat av: Katarina

Hej!

Hittade hit när jag sökte på Basenji, eftersom jag börjar bli så intresserad av den rasen.
Vilka fina bilder du tar!

2013-09-01 @ 08:13:23
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0