Hälften kvar

Nu har halva tiden av Ayalas dräktighet passerat och hon har 28 dagar kvar till beräknad valpning!
Nu syns det verkligen att hon är dräktig och man känner att magen är större och hårdare än vanligt.

Man ska tydligen kunna börja känna fosterrörelser snart så ska sitta med handen på magen när jag kan :)

Något som jag har tänkt på dom senaste veckorna är, jäklar vad envis hon har blivit! Mycket värre än vanligt! I vanliga fall kan hon vara envis men gå att övertala, nu är det knappt att det går att få sin vilja igenom. Jäkla mupp hund :)



Idag, måndag vecka sex så började jag med tre mål om dagen.


Frukost: Valpfoder ca 1dl

Lunch: VoH m lax ca 40g + puffat ris

Middag: Valpfoder utblandat med mjölk


Middagen fick hon vis sjutiden, halv nio var hon helt tokig och sprang fram och tillbaka mellan mig och köket, hon krafsade och buffade så tillslut gav jag med mig. Det fick bli riven morot med rispuffar och messmör utblandat i varm mjölk. Det gick ner utan problem :)


Får försöka vara beredd på hennes hungerattacker och ha mat hemma som hon inte bli tjock av, skulle hon få äta som hon vill så skulle hon nog se ut som en tunna.

Promenaderna är något av ett problem, hon vill inte gå. Kanske om hon får välja väg själv men då väljer hon oftast att gå hem. I vanliga fall så kan jag säga åt henne och så ger hon sig när hon har stannat och vägrar gå med, man drar lite i henne och sen kommer hon. Nu funkar det knappt, hon står bredbent med huvudet ner. Jag drar, hon går några steg sen ner igen och tittar trotsigt. Frågar jag vad hon vill så springer hon bara hemåt. Suck!

Men men, det blir nog bra, försöker gå fler turer istället.


Här kommer iaf lite jämförelse bild så ni får se hur hon ser ut nu! 
Tar ju bilder varje vecka så tänkte visa skillnaden mellan 1v+0 och 5v+0, syns tydligt tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0