2 1/2 vecka kvar

Nu börjar det dra ihop sig och Ayala blir tjockare och tjockare för varje dag som går.
Det som är nytt är dock att hon har blivit lite piggare dom senaste dagarna. I går kväll så var hon busig och lekte med en pinne, i morse ville hon inte gå hem på den korta morgonrastningen och vi fick till två längre promenader på ca 45min trots värmen!

Har börjat att ge mat när hon är hundgrig, idag blev det 6ggr totalt, normalt ger jag 4ggr.
En vanlig dag ser ut som följer:
Morgon: 1 dl valpfoder, ev med lite fil
Lunch: 1/2 dl valpfoder, ett kokt ägg
Middag: 1 dl valpfoder, ev lite fil
Kväll: 1/2 dl valpfoder, lite riven morot, kanske en äggula
Det varierar lite vad hon får till mellanmål men något liknande iaf.
Och hon ser fortfarande inte tjock ut på resten av kroppen, men magen DEN SYNS!!


När vi inte är ute och går så ligger hon mest och sover. Här om kvällen hörde jag nått konstigt ljud från hallen, då höll Ayala på att bädda ner sig i Max vagninsats som låg på golvet :) Hon har även bäddat runt lite i buren som ska stå i valphagen när det är dags. Så hon börjar nog känna att det närmar sig.

Ska ta och bädda i ordning valplådan så den är klar nu dom sista veckorna!

Snart är valparna här!!!
Om det duger för människovalpen så duger det för mina valpar säger Ayala ;)

Promenadbus! En ovanlig syn nu för tiden :)
Det är jobbigt att vara dräktig!
Blivande mamman njuter av solen på Lövudden. Gammel-mormor Elin och Max i bakgrunden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0