Bara 7 dagar kvar!

SJUNDE VECKAN

Magen växer men hon har konstigt nog blivit piggare den här veckan. Från att knappt vilja gå alls så går hon gärna på promenader, och vi är ofta ute 30-45 min. Går visserligen långsamt men skoj att hon vill vara ute. Mår väl lite extra bra just nu.

Hon drog till och med iväg med mig och Max till friluftsmuseet, hon hade väl saknat att gå där och kolla på djuren kan jag tro. Hon hälsade på getterna och spanade på grisen och änderna, sen gick vi hem.

Midjemått: 52 cm

 

ÅTTONDE VECKAN

Nu är hon TJOCK!
Magen hänger och tittar man snett uppifrån så ser man att magen putar ut under revbenen. Hon har gått tillbaka till att vara lat men det får man förstå så stor som hon är.
Nu mera får hon mat när hon vill ha det, minst en dl foder och gärna ett ägg då och då.

Valparna har börjat röra på sig också. Lägger man handen på magen så är det inte bara små fladdringar man känner utan riktiga puffar och knuffar.


Promenaden på söndagskvällen resulterade i att jag kunde se hur hela magen rörde på sig när hon stod still. Valparna levde bestämt rövare i mammas mage. Då förstår jag att hon inte vill gå några längre sträckor!


Hon har börjat bädda också, fast hon lägger sig aldrig utan bäddar bara runt. Enda stället hon lägger sig på är i barnvagnsinsatsen som Monica kom med, den står i hörnet i hallen och är just nu favoriten.
Annars hittar man henne i sängen, soffan eller utsträckt på golvet i hallen. Börjar nog bli lite jobbigt att ligga ner bekvämt nu tror jag.



Stod och pratade med en granne idag, måndag, på morgonpromenaden, böjer mig ner för att klappa lite på Ayala och då ser jag som en stor knöl rakt ut på sidan av magen, var visst en valp som försökte bryta sig ut :)

 

 

Midjemått: 53,5 cm

När jag tog bilderna idag så såg jag att magen släpar i marken när hon sitter ner :)

Nu är det alltså början på den sista veckan, från och med onsdag så är vi på 24-h stand-by här hemma!
Spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0