Agilitykurs, äntligen!

Idag var det äntligen dax för kursstart på fortsättningskursen i Agility! Som vi har längtat :)
Problemet var bara att vi inte hade någon barnvakt till Max! Pappa jobbade och mormor var sjuk.
Jaha, men då får han väl följa med. Hade planerat att ha honom i bärselen, då brukar han hålla sig lugn.
Han fick följa med på onsdagsträningen i bärselen och det gick bra, fast man kunde inte springa utan fick träna precision istället :)

Men så kollar man på vädret, REGN!!

Vad tusan, då kan ju inte pojkstackarn sitta i bärselen, nån måtta får det ju vara. Jaha, så då är det bara att stanna hemma? Men jag vill ju inte missa kursen...

Sagt och gjort, jag bestämmer mig för att chansa, tar med vagnen och packar in hela gänget i bilen.
Väl framma tar jag ut vagnen, lägger ner Max och sätter på regnskyddet. Sen tar vi en liten rasttur och han somnar så snällt. Ställer sen vagnen vid sidan av planen och ta mig tusan! Tror ni inte att killen sover sig igenom hela kursen, 2,5h!! Han brukar oftast vakna när vagnen står still, sover bättre när den rör på sig.

Och tur var det att det regnade, hade aldrig kunnat köra övningarna med honom i bärsele, det var massor med springande för mig med då vi tränade hindersug :)


Är i alla fall otroligt stolt över min son som sov så snällt, och Ayala var super duktig hon med!
Smet iväg några gånger men annars skötte hon sig galant! Tävlingsbanorna börjar härgra :)


I brist på bilder från dagen så kastar vi in en bild från i höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0