21 veckor gångna

Idag går vi in i vecka 22. Viktuppgång sen görra veckan: 1hg
Nu rör det sig för fullt där nere, fast bebis föredrar fortfarande att bo så långt nere som möjligt, är väl trångt och mysigt kan jag tro :)
Tycker fortfarande inte att det syns så mycket på magen från vecka till vecka men det sätter väl igång snart det med antar jag.



Barnet
Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältningsorganen. Fostret kissar i magen. Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret.
Vikt: 420 gram.







------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BASENJIPROMENADEN



Idag var jag och Ayala ute och gick på Basenjipromenad på Härjarö. 16 basenjisar och deras slavar njöt av fint väder och trevligt sällskap. 4 timmar var vi ute så nu är jag lite trött efter en fullspäckad helg.




Deltagarna gör sig redo för dagens promenad :)




Första fikapausen vid vattnet med en strålande sol. Härligt!




"Snälla matte, kan jag inte få en bit av din macka? Snäääälla!!!!"




Ayala flörtar med Annti


Gruppbild. Alla hundar men inte alla människor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0