Viltspår

Jag och Ayala fick prova på viltspår för första gången tack vare Eva i Skolsta, samt Susanne som tipsade mig :)

Viltspår går till så att ett spår läggs med blod, som i det här fallet lades ut med hjälp av en senapsflaska, i skogen och där målet tillslut är en rådjursklöv som hunden ska hitta. Ska simulera att hunden följer spåret av ett sårat djur.

Första spåret var rätt enkelt och rakt och det klarade hon galant. Nästa spår var längre och svängde en del, det var lite svårare men även det klarade hon av. Tro att hon var stolt när hon hittade sitt "byte" och hon ville INTE att matte skulle ta den. Det hade hon ju lärt sig vid första spåret :)

Verkligen roligt iaf och det här är något vi kommer att fortsätta med!

Här kommer lite bilder...


Ayala väntar på att få börja spåra :)

Fattar galoppen direkt...

Spårar genom storskogen

Ayala har hittat och tagit sitt byte!

"Nej! Det är MITT! Jag hittade det!!!"

"Haha! Jag vann!"

Mycket stolt tjej :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0