Lite blandat...

Har inte orkat skriva på ett tag, har hänt mycket men vet att så fort jag sätter mig ner för att sammanfatta så flyger tankarna till Feie och hur fruktansvärt mycket vi saknar henne....

Huset är tomt utan våran stora lufs, hennes säng gapar tom men vi har inte haft orken att ta bort den riktigt än.

Det är tur att vi har dom små som ständigt piggar upp oss med sina upptåg och lustigheter.
Varje morgon väcks vi av att Ayala kommer upp till oss och vill bli kelad med och sune kommer och ska pussa oss, sedan övergår han till att tvätta Ayala i ansiktet och öronen medans hon gnager på hans tass eller någon annan kroppsdel hon kommer åt.

-------------

Lördagen den 1a Maj var vi på Ayalas första utställning i Enköping. Vädret hade mycket att önska med iskalla vindar hela dagen och ingen sol men hundarna skötte sig utmärkt. Sofie och hennes Mops Laban fick BIR (Bäst i Ras) i öppna klassen och gick vidare till Best in Show, dock utan placering men vi var jätte nöjda. Han fick jätte fin kritik så mer kunde vi inte önska från utställningsdebuten.

Ayala kom tvåa i sin klass men fick ett superfint omdömme och ett HP (hederspris), så här sa domaren:

"En mycket tilltalande tik med mycket vackert huvud och uttryck. Lagom stora öron, välformade ögon, bra hals och stark rygg. Kunde ha något bättre sluten svans. Lång bröstkorg, bra med och tassar, bra hylla, Rör sig mycket elegant, mycket trevligt temprament."

Svansen hängde eftersom det blåste så men det kan man inte göra något åt så vi är supernöjda med det omdömmet. Framför allt så skötte hon sig exemplariskt även om vi skulle kunna träna på att stå lite snyggare. Nästa utställning blir nu på Söndag i Åkersberga och då tävlar vi mot samma tik som vann i Enköping så förhoppningsvis revansch :)

-----------

Lilla syster Josse kom hem från Indien på onsdagen så dagen efter så åkte vi och träffades i Enköping, hon, jag, Sofie, Vilma och alla hundarna. Först blev det prommis i parken och sen besök på Victors favoritcafé Tant Gredelin. Ingen av oss hade varit där sen Victor gick bort men det var trevligt att skapa nya fina minnen med Vilma.

-----------

Annars har dagarna spenderats på hundklubben, i trädgården och ute med hundarna (bortsett från när man jobbar förstås). Vi har målat nya pallkragar så i måndags så åkte jag till Sala och köpte 600 liter jord som jag först släpade ut i bilen och sedan vidare hemma ner i pallkragarna. Tungt som s***n och när jag var klar så var kragarna inte ens halvfulla. Suck, så nu blir det till att fixa mer jord snart.

Sen är det dags att plantera, i år blir det sallad, morötter, ärtor och bönor, lök, rödbetor och lite annat som jag har glömt att jag köpt :)

Har även beskurit rosorna och vet inte om jag har gjort rätt eller inte men det visar sig senare i år, hoppas jag inte dödat dom bara :/


Nu får ni njuta av lite blandade bilder från den senaste tiden!

*kram*



Husse och matte saknar dig älskade Feie!!!!


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej på er i Ransta. Vill bara önska er en jättefin helg och hoppas ni klarar er ifrån det värsta regnet som kommer längre västerut. Jättefina bilder på er och hundarna. Vem är det som har Feie ?



Stor kram till er alla



pappa

2010-05-12 @ 10:20:37
Postat av: Monica Massih

Hej!

Som vanligt , härliga bilder.



I morgon är det LC i Norberg, jobbar el ledig??



Lycka till på söndag! Då tar vi dom:-))



Kramar

Monica o gänget

2010-05-12 @ 22:22:27
URL: http://www.yulara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0