En massa bus och sånt...

Nu var det ett tag sen jag skrev. Det har varit fullt upp här hemma och jag har knappt haft tid att sitta vid datorn på kvällarna.

Just nu ligger hundarna och sover efter att ha haft besök av Camilla och Ayalas två systrar Feather och Beenie.
Ayala har busat som bara den så nu är hon helt utslagen :) Även Sune busade en del och Feie tyckte det var jätte roligt med besöket.



I tisdags så var jag och Ayala iväg och träffade Jossan och hennes katt Smilla i Uppsala. Det var Ayalas första egna utflyckt och första katt-möte så det var spännande.
Resan gick jätte bra, lite gråt i början men sen sov hon resten av vägen i sin bur. Väl framme så gick allt lugnt till, Ayala och Smilla nosade lite på varandra sen gick Ayala iväg för att undersöka köket och äta smulor från golvet :)
Allt eftersom tiden gick så blev dom mer och mer nyfikna på varandra och vid slutet av besöket så lekte dom till och med med varandra :) Så första katt-mötet blev en succé! Ayala fick till och med en present med sig hem från Smilla, en kattleksak hon tyckte var rolig.




I lördags var det ju fruktansvärt väder på kvällen men innan det blev som värst så hann syster Sofie, Peter, Vilma och hundarna komma på besök, även mamma och pappa kom med. Det var jätte trevligt, och Ayala och deras mopsvalp Laban hade jätte roligt. Äntligen nån som vill busa på riktigt med mig tänkte nog Ayala :)

Fredrik och Peter pratade kök och vi fikade och hade trevligt. Sen fick dom börja dra sig hemmåt och det var knappt att dom kom hem! ca 40km/h blev det med noll sikt och dåligt väglag. Skönt att dom kom hem säkert iaf.
Jag skulle ha åkjt till Uppsala för tjejkväll hos Jossan men ställde in då jag inte ville ge mig ut på vägarna, var nog ett bra beslut tror jag. Kom ju dit på tisdagen istället. Mamma hade ju kommit för att vara hundvakt så vi fick ha filmkväll tillsammans istället, det var också trevligt :)

Morgonen efter vaknade vi till -29,4 grader! Huuu va kallt! Då blev det inte långa promenader för hundarna kan jag säga. Dessutom hade det kommit ungefär en 3 dm snö så det blev någon timme till att skotta framför garaget.







Lite blandade bilder...



Kommentarer
Postat av: Monica Massih

Hej igen!

Vad underbart att det går så bra. Hon har ju så kul den lilla guldklimpen med alla hundkompisar hon har. Det är verkligen toppen. Tack för att ni tar så bra hand om henne! Vi ses snart, hoppas vi alla här i V-ås.



Monica o 3 busar

Thella är hemma hos sin matte nu.

2010-02-27 @ 14:14:09
URL: http://www.yulara.se
Postat av: Syster Sofie

Hej sis!

Fina bilder, Laban ser helt galen ut!

Som en fet, speedad bulle doppad i extacy.

Stackars Sune ser mest förvirrad och lite utanför ut, ha ha...



Kram kram

2010-02-28 @ 12:19:38
URL: http://denstarkastestjarnanblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0